An analysis of students´conceptions about falling bodies
Abstract
In this paper I present a recurrent subject in mechanics, not ever easily comprehensible: the falling body. I intend to make a parallel between possible representations assumed by high school students about falling bodies and Aristotle s idea about the same subject. I also search for an alternative to influence on these conceptions, presenting Galileo s experiments the empirical as much as the thinking ones and the way they refute Aristotle s ideas. Practical activities were developed, using easily manipulated materials, as well as texts extracted from Galile s book, Dialogues Concerning the Two Chief Systems of the World , founded on Alexander Koyre s Studies of scientific thinking history .Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.

Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >
