Some possible solutions for problem number 7 from the Brazilian National Examination for undergraduate students in Physics

Authors

  • Pedro Augusto Pereira Borges UNIJUI - Rio Grande do Sul
  • Nelson Adelar Toniazzo UNIJUI - Rio Grande do Sul

Abstract

It is a common procedure in calculus classes, to include illustrative examples from other fields of knowledge. The assumption is that the classes will become more interesting and that the significance of mathematics contents will be enhanced. In this text we worked out four different solutions for a physics problem originally proposed in the 2000 Brazilian National Examination for physics graduate students.

Author Biographies

Pedro Augusto Pereira Borges, UNIJUI - Rio Grande do Sul

Graduação em Licenciatura Plena Em Matemática pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (1983) , mestrado em Mestrado Em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (1988) , mestrado em Mestrado Em Matemática pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (1997) e doutorado em Doutorado Em Engenharia Mecânica pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2002).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Nelson Adelar Toniazzo, UNIJUI - Rio Grande do Sul

Graduado em Lincenciatura em Física e mestre em Matemática pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (1996).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2002-01-01

How to Cite

Borges, P. A. P., & Toniazzo, N. A. (2002). Some possible solutions for problem number 7 from the Brazilian National Examination for undergraduate students in Physics. Caderno Brasileiro De Ensino De Física, 19(3), 371–378. Retrieved from https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6611

Issue

Section

Artigos