Essential and secondary conditions for production of metalinguistic tests in L2

Authors

  • Rosi Ana Grégis Universidade Feevale

DOI:

https://doi.org/10.5007/1984-8412.2017v14n3p2317

Abstract

Several researchers have used metalinguistic tests as an effective way to provide data on the nature of language. Bley-Vroman et al. (1988), Hawkins e Chan (1997), Johnson e Newport (1989), Schachter (1989), Schütze (1996), White (2003), among others, have used those tests to support their hypothesis on the acquisition and the development of a second language (L2). In this article, we analyzed three researches with the aim of creating relevant conditions for producing metalinguistic tests (MT) to validate inquiries. Beyond that, we evaluate some tests, used in Second Language Acquisition, aiming to find out if the conditions presented in this research were satisfied. We point out, however, the tests used by some authors could have been built more carefully, so that they would be more trustful and achieve better validation of their results.

Author Biography

Rosi Ana Grégis, Universidade Feevale

Possui mestrado (2003) e doutorado (2007) em Letras - Linguística Aplicada - pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Realizou período de estudos - Doutorado Sanduíche - na Universidade de Essex, Reino Unido, sob a orientação do professor Roger Hawkins, com bolsa da Capes, em 2007. Tanto sua dissertação de mestrado quanto sua tese de doutoramento são focadas no ensino e aprendizagem de inglês como língua estrangeira. Atualmente é professora e pesquisadora da Universidade Feevale. Atua tanto na graduação em Letras como no Mestrado Profissional em Letras dessa instituição.

Published

2017-09-25

Issue

Section

Article