WHAT HAVE BEEN STUDIED ABOUT BUSINESS SCHOOLS? WORKS’ EVOLUTION AND SUPPORTING INTELECTUAL LITERATURE

Authors

  • Isabel Cristina Scafuto Universidade Nove de Julho - UNINOVE
  • Emerson Maccari Universidade Nove de Julho - UNINOVE
  • Fernando Serra Universidade Nove de Julho - UNINOVE
  • Renata Moura Universidade Federal do Mato Grasso do Sul - UFMS

DOI:

https://doi.org/10.5007/1983-4535.2017v10n1p234

Abstract

This article aims to map the intellectual structure of the research about business schools through the references of the published articles. We did a citation and co-citation bibliometric analysis complemented with a factor analysis and multidimensional scaling (MDS). We found four research fields: actions to change the business schools; critic vision of the business schools as knowledge producers and disseminators; institutional pressures and behavior of the business schools.

Author Biographies

Isabel Cristina Scafuto, Universidade Nove de Julho - UNINOVE

Doutoranda em Administração - PPGA. Mestra em Ciências da Linguagem. Especialista em Gestão e Planejamento de Eventos. Graduada em Gestão do Turismo.

Emerson Maccari, Universidade Nove de Julho - UNINOVE

Livre-docente em Administração pela Universidade de São Paulo - USP (2015). Doutor em Administração pela USP (2008) com Estágio Doutoral na University of Massachusetts Amherst - USA. Mestre em Administração pela Universidade Regional de Blumenau - FURB (2002). Graduado em Administração (2000) e em Ciências da Computação (1996) pela FURB. Especialista em Tecnologia da Informação aplicada à Gestão de Negócios pela FURB/INPG (1999). Pesquisador Bolsista de Produtividade (PQ2/CNPq). Foi Diretor do Mestrado Profissional em Administração: Gestão de Projetos - MPA-GP - UNINOVE (2010-2012). Atualmente é Diretor do Programa de Pós-Graduação em Administração - PPGA - UNINOVE.

Fernando Serra, Universidade Nove de Julho - UNINOVE

Professor da Universidade Nove de Julho - UNINOVE

Renata Moura, Universidade Federal do Mato Grasso do Sul - UFMS

Professora da Universidade Federal do Mato Grasso do Sul - UFMS

Published

2017-02-20

Issue

Section

Artigos