Study of the entrepreneurship discipline in the higher education institutions of Aracaju and São Cristóvão (SE)

Authors

  • Naiane Karoline Santos Correia Universidade Federal de Sergipe. Departamento de Administração. https://orcid.org/0000-0003-0945-989X
  • Iracema Machado de Aragão Universidade Federal de Sergipe. Departamento de Administração. Programa de Pós-Graduação em Ciência da Propriedade Intelectual – PPGPI. Programa de Pós-graduação em Administração – PROPADM. https://orcid.org/0000-0002-4328-191X
  • Amanda Luiza Soares Silva Universidade Federal de Sergipe. Programa de Pós-Graduação em Ciência da Propriedade Intelectual – PPGPI. http://orcid.org/0000-0003-3085-5870

DOI:

https://doi.org/10.5007/1983-4535.2019v12n2p72

Abstract

Entrepreneurship education is important for the professional training of entrepreneurs or those who will work in companies, in creating competitive businesses, in employability and for the economic development of the country. The objective of the study was to analyze the influence of didactic-pedagogical practices in the study of the discipline of Entrepreneurship, adopted by the Institutions of Higher Education - IES of the Administration course of Aracaju and São Cristóvão/SE. The methodology used is the study of multiple cases and the semi-structured interview script was based on the Matrix of Learning Styles and Pedagogical Techniques of Ulrich and Cole (1987). This study had the results that entrepreneurship subjects are offered from the 5th period in most of the participating HEIs and all HEIs use didactic-pedagogical practices, such as films, lectures and expository classes, dialogues, limited discussions, cases, problem assessment and program instruction.

Author Biographies

Naiane Karoline Santos Correia, Universidade Federal de Sergipe. Departamento de Administração.

Graduação em Administração (2016) pela Universidade Federal de Sergipe - UFS.

Iracema Machado de Aragão, Universidade Federal de Sergipe. Departamento de Administração. Programa de Pós-Graduação em Ciência da Propriedade Intelectual – PPGPI. Programa de Pós-graduação em Administração – PROPADM.

Graduação em Economia pela Faculdades Oswald Cruz (1994), Mestrado em Administração (1998) e Doutorado em Administração (2005) ambos pela Universidade de São Paulo (USP). Docente do Departamento de Administração, do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Propriedade Intelectual – PPGPI e do Programa de Pós-graduação em Administração – PROPADM da UFS. Coordenadora do PROPADM da UFS.

Amanda Luiza Soares Silva, Universidade Federal de Sergipe. Programa de Pós-Graduação em Ciência da Propriedade Intelectual – PPGPI.

Graduação em Administração de Empresas (2014) e Mestrado em Ciência da Propriedade Intelectual (2016) ambos pela Universidade Federal de Sergipe. Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Propriedade Intelectual- PPGPI da Universidade Federal de Sergipe – UFS (2018-)

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Published

2019-05-02

Issue

Section

Artigos