THE CREATION OF KNOWLEDGE IN ADMINISTRATION COURSES: A PROPOSAL FROM THE NARRATIVE ON THE RESULTS OF THE CPC

Main Article Content

Thiago Henrique Almino Francisco
Pedro Antonio de Melo
https://orcid.org/0000-0001-7607-4303

Abstract

The objective of this article is to present, through a theoretical-conceptual scheme, a proposal for the creation of knowledge for Administration courses, based on the results of the indicators that make up the Preliminary Course Concept (CPC). Through a qualitative investigation, with a narrative approach, it was possible to interview five course coordinators to identify the ways in which ENADE and CPC are providing the creation of knowledge in their spaces. The results demonstrate that the creation of knowledge from these indicators does not occur, allowing inferences related to the fact that ENADE and CPC are not yet governance elements in undergraduate courses in Administration.

Article Details

Section
Artigos
Author Biography

Thiago Henrique Almino Francisco, Universidade do Extremo Sul Catarinense - UNESC

Doutor pelo Programa de Pós-Graduação em Engenharia e Gestão do Conhecimento da Universidade Federal de Santa Catarina (EGC/UFSC).  Coordenador do Setor de Avaliação Institucional, do Grupo de Estudos em Metodologias Ativas e Professor do Departamento de Administração, ambos vinculados a Universidade do Extremo Sul Catarinense (UNESC). Pesquisador, atualmente vinculado ao Instituto de Estudos e Pesquisas em Administração Universitária (INPEAU) e ao Núcleo de Observação em Gestão, Aprendizagem e Pessoas (NEOGAP), ambos vinculados à Universidade Federal de Santa Catarina. Também é pesquisador do Grupo de Estudos sobre Universidades (GEU), vinculado a Universidade do Extremo Sul Catarinense.