Barriers to educational and cultural TV in Brazil
DOI:
https://doi.org/10.5007/1984-6924.2008v5n2p203Abstract
In the present article, we try to examine the problems that affect the Brazil¬ian broadcast stations characterized by an education and cultural approach, many of them called public TVs1. We try to evaluate the barriers that this kind of enterprise has to face, in respect to the conquest of a wider public, and to what concerns the shape and the content that are transmitted. Our main hypotheses is that the deficient educational background of the majority of the people and the lack of access to museums, cinemas, theaters, libraries, among others, are central factors that intimidate the receptor when he is confronted with programs of remarkable educational and cultural content.Downloads
Published
Issue
Section
License
Ao encaminhar textos à revista Estudos em Jornalismo e Mídia, o autor estará cedendo integralmente seus direitos patrimoniais da obra à publicação, permanecendo detentor de seus direitos morais (autoria e identificação na obra), conforme estabelece a legislação específica. O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação. As ideias e opiniões expressas no artigo são de exclusiva responsabilidade do autor, não refletindo, necessariamente, as opiniões da revista. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes. A revista Estudos em Jornalismo e Mídia está sob a Licença Creative Commons