Frame Analysis researches’ method construction
DOI:
https://doi.org/10.5007/1984-6924.2016v13n2p78Abstract
This article exposes the Frame Analysis methodology apllied to the communication research titled “Privatizing the opinion: a study on framing in magazines Veja and Carta Capital”. It discuss the framing types (news and interpretative frames), also the choosing of content analysis as a research tool, and the others methodologic options for the quantitative and qualitative analyses. This paper’s main conclusion is that there are no set methodological standards for Frame Analysis communication researches. It is necessary to identify the frame type one will study and, in accordance with the research’s goals, construct the suitable method using the tools available (such as content analysis).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Ao encaminhar textos à revista Estudos em Jornalismo e Mídia, o autor estará cedendo integralmente seus direitos patrimoniais da obra à publicação, permanecendo detentor de seus direitos morais (autoria e identificação na obra), conforme estabelece a legislação específica. O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação. As ideias e opiniões expressas no artigo são de exclusiva responsabilidade do autor, não refletindo, necessariamente, as opiniões da revista. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes. A revista Estudos em Jornalismo e Mídia está sob a Licença Creative Commons