Journalism And Gender: A Rising of a Subject and a Shared Teaching Report

Authors

DOI:

https://doi.org/10.1590/1806-9584-2020v28n258720

Abstract

This article presents the rising if the subjetive known as Journalism and Gender in Journalism
Course of Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) and discusses its needs and emergence on journalists’ education. The discussions in Journalism area about/from Gender topics are still incipient, in spite of construction of discussions that reconsider journalism practices urgency, relationships between professionals and teaching. In this report, some observations were made about our experience teaching this subject, showing advances, struggles and seeking to contribute to the growth of the area and the construction of knowledge about Gender topics in Journalism.

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Author Biographies

Daiane Bertasso, Universidade Federal de Santa Catarina

Professora Adjunta no Departamento de Jornalismo da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) e do Programa de Pós-Graduação em Jornalismo da UFSC. Doutora pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Informação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Pesquisadora nos Grupos de Pesquisa do CNPq Jornalismo, Cultura e Sociedade (UFSC) e TRANSVERSO: estudos em jornalismo, interesse público e crítica (UFSC).

Fernanda Nascimento, Universidade Federal de Santa Catarina

Doutoranda no Programa Interdisciplinar em Ciências Humanas da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Mestra em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) e jornalista formada pela mesma instituição. Bolsista Capes.

Jessica Gustafson, Universidade Federal de Santa Catarina

Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Jornalismo (PPGJOR) da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Mestra em Jornalismo pelo PPGJOR/UFSC e jornalista formada na Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS).

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Published

2020-09-16

How to Cite

Bertasso, D., Nascimento, F., & Gustafson, J. (2020). Journalism And Gender: A Rising of a Subject and a Shared Teaching Report. Revista Estudos Feministas, 28(2). https://doi.org/10.1590/1806-9584-2020v28n258720

Issue

Section

Articles