Mini-Stories: The narrative evaluation of children's learning journey

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5007/1518-2924.2021.e73976

Abstract

This report presents the path of construction of a contextualized evaluative practice, process and accompaniment of children of 3 years of age in their educational itinerary in the nursery, resulting from a reflexive and critical process on the fragilities of the evaluative doing effected by means of instruments decontextualized from the pedagogical daily life. The pedagogical documentation was used as a strategy to accompany, record, reflect, interpret and communicate the learning journey of the children, subsidizing the construction of mini-histories, narratives that were protagonized by them and that gave visibility to their knowledge and doings, socialized with the whole educating community through the panel "Life in the nursery". The work brought out the identity, authorship and power of the children in the construction of their own learning, as well as the reflection on pedagogical practice and evaluative processes in the nursery.

Author Biographies

Natália Francisquetti Silva Vieira, Universidade Municipal de São Caetano do Sul, PPGE, São Caetano do Sul, Brasil

Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Metodista de São Paulo (2009). Mestranda no Programa de Mestrado Profissional da Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS (2019). Atualmente é professora de Educação Infantil na Prefeitura Municipal de Santo André e professora de Ensino Fundamental I na Prefeitura Municipal de São Caetano do Sul. Tem experiência na área de Educação atuando principalmente nos seguintes temas: avaliação da aprendizagem, documentação pedagógica, participação política da criança e creche

Marta Regina Paulo da Silva, Universidade Municipal de São Caetano do Sul

Doudora em Educação. Docente-Pesquisadora do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Municipal de São Caetano do Sul (PPGE-USCS). Coordenadora do Grupo de Estudos e Pesquisa Infâncias, Diversidade e Educação - GEPIDE (PPGE-USCS) e do Grupo de Estudos e Pesquisa Paulo Freire - GEPPF (PPGE-USCS).

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Published

2021-11-09