Deflagrate the zero: observer and language in Inserções em Circuitos Ideológicos
DOI:
https://doi.org/10.5007/2176-8552.2017n24p112Abstract
The present paper discuss the artwork Inserções em Circuitos Ideológicos, by Cildo Meireles, from the point of view of the creative act, with emphasis in the importance of the spectator; and language, focusing the theory of myth, by Roland Barthes. By utilizing this framework, a detailed analysis of the work is made, discussing the differences between Projeto Coca-Cola and Projeto Cédula regarding the role of spectator; the notion of ‘circuit’; and ways of overcoming ideological alienation.Downloads
Published
2017-12-08
Issue
Section
Artigos
License
Os artigos e demais trabalhos publicados na outra travessia passam a ser propriedade da revista. Uma nova publicação do mesmo texto, de iniciativa de seu autor ou de terceiros, fica sujeita à expressa menção da precedência de sua publicação neste periódico, citando-se a edição e data dessa publicação.
Esta obra foi licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.
