.
DOI:
https://doi.org/10.5007/2176-8552.2011n11p55Abstract
The reflections and suggestions proposed in this article have as aimcontributing to the comprehension of Black music practices in the African Diaspora. As a point of departure, there will be considered the concept of coloniality and the actual state of the art of the studies about Black Music, the author's scholar researches and his musical life experiences. The reflections are located in the actual socio-cultural Brazilian setting. Some meanings and interpretations will be suggested, from the perspectives of performance theories, about the articulations between improvisation, polyrhythm, call-and-response, and a concept of spiralized time in music.
Downloads
Published
2011-01-01
Issue
Section
Artigos
License
Os artigos e demais trabalhos publicados na outra travessia passam a ser propriedade da revista. Uma nova publicação do mesmo texto, de iniciativa de seu autor ou de terceiros, fica sujeita à expressa menção da precedência de sua publicação neste periódico, citando-se a edição e data dessa publicação.

Esta obra foi licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.