Stakeholders analysis applied to public agencies: the case of the Secretary of State for Tourism of Paraná

Authors

  • Saulo Fabiano Amâncio Vieira Universidade Estadual de Londrina Programa de Pós-Graduação em Administração - PPGA/UEL
  • Benny Kramer Costa Professor do Programa de Mestrado e Doutorado em Administração da Universidade Nove de Julho – PMDA/UNINOVE e do Curso de Turismo da ECA/USP.
  • João Maurício Gama Boaventura Professor do Programa de Mestrado em Administração da Fundação Instituto de Administração – FIA.

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8077.2011v13n31p81

Abstract

DOI: 10.5007/2175-8077.2011v13n31p81

This article aims to analyze the performance of stakeholders in the development of strategic activities of the State Secretary of Tourism of Paraná (SETU), verified from the perspective of the theory of stakeholders. This was achieved is also a review of the stakeholder theory describing its conceptual evolution and models of analysis used. Regarding the research design is that it is characterized by the application of an exploratory, qualitative, developed through a single case study, represented by the state agency of tourism of Paraná (SETU). With respect to who the stakeholders are the SETU was found that those with greater relevance were identified a list with eight institutions within the Consultative Council of Tourism of Paraná. We conclude that the actions of stakeholders together to define policies and strategies SETU occurs via the Tourism Advisory Council and its five Thematic Chambers. It was also verified that many Council members still have low participation in these collective bodies, but there is an evolution of its participation since its inception in 2003.

Author Biographies

Saulo Fabiano Amâncio Vieira, Universidade Estadual de Londrina Programa de Pós-Graduação em Administração - PPGA/UEL

Doutor em Administração pela PMDA Uninove (2010), Mestre em Administração pelo PPGA UEL-UEM (2005) e Graduado em Administração pela UEL (2002).

Benny Kramer Costa, Professor do Programa de Mestrado e Doutorado em Administração da Universidade Nove de Julho – PMDA/UNINOVE e do Curso de Turismo da ECA/USP.

Pós-doutor e Doutor em Administração na Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo. Doutor em Administração pela FEA/USP – Brasil.

João Maurício Gama Boaventura, Professor do Programa de Mestrado em Administração da Fundação Instituto de Administração – FIA.

Doutor e Mestre em Administração pela Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo.

Published

2011-12-14

How to Cite

Vieira, S. F. A., Costa, B. K., & Boaventura, J. M. G. (2011). Stakeholders analysis applied to public agencies: the case of the Secretary of State for Tourism of Paraná. Revista De Ciências Da Administração, 13(31), 81–110. https://doi.org/10.5007/2175-8077.2011v13n31p81

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