The Effect of Interactivity and Technical Support in the use Intention of an E-learning System

Authors

  • Angilberto Sabino de Freitas Unigranrio-Universidade do Grande Rio
  • Jorge Brantes Ferreira PUC-Rio
  • Rodrigo Antônio Garcia Unigranrio-Universidade do Grande Rio
  • Renata Kurtz PUC-Rio

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8077.2017v19n47p45

Abstract

The objective of this research is to identify the variables that influence the use of e-learning by students in an undergraduate distance course of a Higher Education Institution (HEI). It was identified that Davis’ (1989) Technology Acceptance Model (TAM) with the introduction of interactivity and technical support as external variables would be the most appropriate to assess the intention of the student to follow using e-learning. A questionnaire was sent over the internet and resulted in a sample of 260 students. The data were analyzed by Structural Equation Modeling (SEM) and the results confirmed the validity of all the hypotheses confirming the importance of interactivity and technical support for the students to continue to use e-learning.

Author Biographies

Angilberto Sabino de Freitas, Unigranrio-Universidade do Grande Rio

Doutor em Administração pela PUC-Rio. Pesquisador e Professor adjunto do Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade do Grande Rio - Unigranrio. Interesses de Pesquisa: Gestão estratégica de tecnologia nas organizações, tecnologias aplicadas a educação, difusão de inovações e marketing digital.

Jorge Brantes Ferreira, PUC-Rio

Doutor em Administração pelo COPPEAD. Pesquisador e Professor do Programa de Pós-Graduação em Administração da PUC Rio. Interesses de Pesquisa: Tecnologia, marketing digital, tecnologias digitais aplicadas a educação e difusão de inovações

Rodrigo Antônio Garcia, Unigranrio-Universidade do Grande Rio

Mestre em administração pela Universidade do Grande Rio - Unigranrio. Interesses de Pesquisa: e-learning e difusão de inovações

Renata Kurtz, PUC-Rio

Doutora em Administração pela PUC-Rio. Professora e Pesquisadora em Administração da PUC-Rio. Interesses de Pesquisa: Tecnologia, tecnologias digitais aplicadas a educação e difusão de inovações

Published

2017-05-01

How to Cite

Freitas, A. S. de, Ferreira, J. B., Garcia, R. A., & Kurtz, R. (2017). The Effect of Interactivity and Technical Support in the use Intention of an E-learning System. Revista De Ciências Da Administração, 1(1), 45–56. https://doi.org/10.5007/2175-8077.2017v19n47p45

Issue

Section

Articles