Knowledge Management Cycles: a study applied to the purchasing sector of a fashion and clothing conpany

Authors

  • Marcio José Silva Universidade Estadual de Maringá.
  • Cláudia Herrero Martins Menegassi Centro Universitário de Maringá. Pesquisadora do Instituto Cesumar de Ciência, Tecnologia e Inovação (ICETI).
  • Luiz Tatto Centro Universitário de Maringá. Pesquisador do Instituto Cesumar de Ciência, Tecnologia e Inovação (ICETI).

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8077.2018V20n52p95

Abstract

Knowledge Management (KM) has been related to the creation of value and foster to the competitiveness for organizations. It can be applied in different contexts. The objective of this study was to identify the existence of a KM cycle in the purchasing process of a garment industry. For this, a case study was carried out in a fashion and garment industry located in the Northwest of the state of Paraná, a region in which this type of industry characterizes one of the main activities of the region. It is an exploratory research of descriptive analysis that was used of observation and the application of questionnaire to identify this cycle. The results of this research show how activities related to the purchasing process contribute to the processes of construction, conservation, distribution and application of knowledge. It also presents the limitations of research related to GC and garment industries.

Author Biographies

Marcio José Silva, Universidade Estadual de Maringá.

Mestre em Gestão do Conhecimento nas Organizações. Docente do Departamento de Design e Moda da Universidade Estadual de Maringá. 

Cláudia Herrero Martins Menegassi, Centro Universitário de Maringá. Pesquisadora do Instituto Cesumar de Ciência, Tecnologia e Inovação (ICETI).

Doutora em Administração. Docente do Programa de Mestrado em Gestão do Conhecimento nas Organizações da Unicesumar.

Luiz Tatto, Centro Universitário de Maringá. Pesquisador do Instituto Cesumar de Ciência, Tecnologia e Inovação (ICETI).

Doutor em Administração. Docente do Programa de Mestrado em Gestão do Conhecimento nas Organizações da Unicesumar.

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Published

2018-12-22

How to Cite

Silva, M. J., Menegassi, C. H. M., & Tatto, L. (2018). Knowledge Management Cycles: a study applied to the purchasing sector of a fashion and clothing conpany. Journal of Administration Science, 20(52), 95–108. https://doi.org/10.5007/2175-8077.2018V20n52p95

Issue

Section

Articles