Estratégias de marcas em aquisições internacionais

Authors

  • Felipe Mendes Borini FEA/USP - São Paulo - SP
  • Karen Perrotta Lopes Mackenzie - São Paulo - SP

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

The aim of this article is to identify the way multinational corporations that operate worldwide construct and manage their brand names when they adopt the acquisitions as a strategy of growth. Two case studies were carried out in Brazilian subsidiaries. Corporations with the strategy of umbrella-like brand names go through a greater diversification both in the basic brand-name strategies and in the type of brand name. The companies with a basic multiple brand name strategy tend to maintain the basic strategy and extend the brand name with its global name or adapt the global brand names to local names.

Author Biographies

Felipe Mendes Borini, FEA/USP - São Paulo - SP

Cursa o Doutorado em Administração de Empresas na Universidade de São Paulo (FEA/USP). Possui mestrado em Administração pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2004) e graduação em Administração de Empresas pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2001).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Karen Perrotta Lopes, Mackenzie - São Paulo - SP

Possui graduação em Administração de empresas pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2000) , mestrado em Administração pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2002) e é doutoranda em Administração na área de Marketing pela USP sendo orientada pelo Prof.Dr.Geraldo Luciano Toledo. Atualmente, é professora da Universidade Presbiteriana Mackenzie.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2004-01-01

How to Cite

Borini, F. M., & Lopes, K. P. (2004). Estratégias de marcas em aquisições internacionais. Journal of Administration Science, 6(11), 103–119. https://doi.org/10.5007/%x

Issue

Section

Articles