Indicadores da qualidade em restaurantes: um estudo de caso

Authors

  • Eliane Maria Stuart Garcez SES - Florianópolis - SC
  • Gleisy R. B. Fachin UFSC - Florianópolis - SC
  • Pedro Paulo Andrade Júnior

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

The objective of this article was to investigate the customer satisfaction degree at restaurants, compiling quality indicators concerned to the clients expectation, to identify the critical points. The research was carried through at the University Restaurant of the Universidade Federal de Santa Catrarina - RU/UFSC, using non-probabilistic method of data collection. Proposals have been elaborated, recommending short and long term solutions to the investigated place. KEYWORDS: Quality indicators; Quality evaluation; Customers satisfaction degree; restaurants

Author Biography

Eliane Maria Stuart Garcez, SES - Florianópolis - SC

É docente do Curso de Pós-Graduação na UNIVEST. Também é Chefe de Divisão de Arquivo, Biblioteca e Museu da Escola de Saúde Pública da Secretaria do Estado da Saúde de Santa Catarina.

Mais informações:Currículo Lattes

Published

2000-01-01

How to Cite

Garcez, E. M. S., Fachin, G. R. B., & Andrade Júnior, P. P. (2000). Indicadores da qualidade em restaurantes: um estudo de caso. Revista De Ciências Da Administração, 2(3), 29–38. https://doi.org/10.5007/%x