Inter-relações entre orientação para o cliente, cultura organizacional e cultura nacional: proposta de um modelo

Authors

  • Anya Sartori Piatnicki Révillion UNISINOS - São Leopoldo - RS

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

The customer focus can be disclosed in some levels of the organization, therefore it is considered that it is possible to study it from a cultural point of view, through the specific analysis of behaviors that reflect definitive values, beliefs and norms. Indeed the question of the influence of the national culture on the organization still demand a bigger amount of empirical studies so that it can better be understood. This article intends to explore some of the inter-relations between customer focus, organizational culture and national culture through the proposal of a theoretical model.

Author Biography

Anya Sartori Piatnicki Révillion, UNISINOS - São Leopoldo - RS

Possui graduação em Comunicação Social - Publicidade e Propaganda pela UFRGS (1993), graduação em Information Et Communication pela Universite de Nancy I (1992) , especialização em Especialização Em Marketing pela ESPM (1996) , mestrado em Administração pela UFRGS (1999) e doutorado em Administração pela UFRGS (2005). Atualmente é professor titular da UNISINOS.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2003-01-01

How to Cite

Révillion, A. S. P. (2003). Inter-relações entre orientação para o cliente, cultura organizacional e cultura nacional: proposta de um modelo. Revista De Ciências Da Administração, 5(10), 75–92. https://doi.org/10.5007/%x

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