A tecnologia da informação e a avaliação dos sistemas de informações no processo de melhoria da prestação de serviços : um estudo de caso na Clínica Imagem

Authors

  • Franciane Cristina Darós Peixe
  • Guilherme S. Correia

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

This paper verifies the strategies and the benefits proportioned by the information technology, from the necessity of products and service qualifications, imperative in today's competitive and fast moving world. It presents criterias that allow the evaluation of the information system to be used as differentation factors. It has been made a case study in a radiology clinic by image that uses this everyday technology not only on equipments but also on the process of patients services as well, it can also be used on scheduling patients exams and billings. It has also made analysis of different information systems, presenting their advantages and disadvantages, allowing the choice of that which is constituded as the qualitative differentiation factor. KEYWORDS: Information technology; Diagnosis by image

Author Biographies

Franciane Cristina Darós Peixe

Graduação em Administração pela UFSC (2000), graduação em Turismo pela Escola Superior de Turismo e Hotelaria (1998) e mestrado em Administração pela USP (2003).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Guilherme S. Correia

Graduação em Administração pela UFSC (2000) e mestrado em Administração pela UFSC (2004). Atualmente é professor da Fundação de Estudos Superiores de Administração e Gerência, administrador da CELESC e professor da Faculdade Avantis. Tem experiência na área de Administração atuando principalmente nos seguintes temas: recursos humanos, organizações, marketing, criatividade, educação e racionalidade.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

1999-01-01

How to Cite

Peixe, F. C. D., & Correia, G. S. (1999). A tecnologia da informação e a avaliação dos sistemas de informações no processo de melhoria da prestação de serviços : um estudo de caso na Clínica Imagem. Revista De Ciências Da Administração, 1(1), 33–41. https://doi.org/10.5007/%x