Notes about ficcion, life stories and research in mathematics education: regarding the ‘O impostor’, by Javier Cercas
DOI:
https://doi.org/10.5007/1982-5153.2018v11n3p165Abstract
“Reality kills, fiction saves” – that is what the author affirms when proposing a book about Eric Marco’s life, a Spanish syndicalist who pretended to have fought in the Spanish Civil War and experienced the horrors of a Nazi concentration camp. Articulating the concerns of Javier Cercas about the writing of the book and our interests to relate fiction, life stories and research on Mathematics Education, we aim in this text to evidence the conflictive space of fiction as well as the life stories on research and how some of the epistemological movements in the Mathematical Education field allowed a reconfiguration of this own space. From this discussion, we aim to reflect upon the effects of a functional aesthetics to the research in Mathematical Education.Downloads
Published
Issue
Section
License
Direitos Autorais aos artigos da revista são do autor, com direitos de primeira publicação à revista. Devido ao fato de aparecerem neste periódico de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicações inicial nesta revista.
Alexandria: Revista de Educação em Ciência e Tecnologia. UFSC, Florianópolis, Santa Catarina, Brasil - - - ISSN 1982-5153 - - - esta obra foi licenciada com uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional - CC BY