Is this (or is not) a pipe?
DOI:
https://doi.org/10.5007/1982-5153.2018v11n3p183Abstract
In this text we approach the usual separation between representation and represented, between fiction and reality, as well as their relationship with "truth". These aspects are evidenced to discuss implications for the Mathematics classroom and for the Mathematics Education, specifically for the History of Mathematics Education. Our positions are strongly supported in Ludwig Wittgenstein's writes in his second phase, having as main work the book Philosophical Investigations. In this way, the notion of language games and family similarities are central to our discussion, which attempts to abandon essentialism and a Platonist view of knowledge. The separation between fiction and reality is left behind, as far as epistemology is concerned, this separation no longer makes sense, and then we propose to think of the potentialities and effects of our academic production.Downloads
Published
Issue
Section
License
Direitos Autorais aos artigos da revista são do autor, com direitos de primeira publicação à revista. Devido ao fato de aparecerem neste periódico de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicações inicial nesta revista.
Alexandria: Revista de Educação em Ciência e Tecnologia. UFSC, Florianópolis, Santa Catarina, Brasil - - - ISSN 1982-5153 - - - esta obra foi licenciada com uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional - CC BY