The sociological writing and the books' themes collections: discussions continuous and discontinuous
DOI:
https://doi.org/10.5007/1980-3532.2015n14p12Abstract
This paper presents the discussion on the Teaching of Sociology in the Basic Education in the identification of the main themes located in books collection (2008-2013), in multiple research methodologies (thematic and theoretical literature, historical, prosopographical and critical content analysis) where content analysis predominates in this article composition. What prevails in the scene as a whole is a movement of discontinuities, as the availability to incorporate greater institutional flow of ideas, educational experiences placed in academic events, development projects to research and introduction to the teaching process and to a preview of immediate registry experiences' overcoming. However, the continuities still show productions with low print runs and a gap to develop a larger dialogism between the production of the chapters, issues, inter-works and bets in the specific theoretical and educational subarea' inventions.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Esta revista proporciona acesso público a todo seu conteúdo, seguindo o princípio de que tornar gratuito o acesso a pesquisas gera um maior intercâmbio global de conhecimento. Tal acesso está associado a um crescimento da leitura e citação do trabalho de um autor. Para maiores informações sobre esta abordagem, visite Public Knowledge Project, projeto que desenvolveu este sistema para melhorar a qualidade acadêmica e pública da pesquisa, distribuindo o OJS assim como outros software de apoio ao sistema de publicação de acesso público a fontes acadêmicas.
Direitos e responsabilidade autorais
A revista não está obrigada a devolver os originais das colaborações enviadas. Afirmações e conceitos emitidos nos trabalhos assinados são de responsabilidade de seus autores. Esta revista proporciona acesso público a todo seu conteúdo, seguindo o princípio de que tornar gratuito o acesso a pesquisas gera um maior intercâmbio global de conhecimento. Tal acesso está associado a um crescimento da leitura e citação do trabalho de um autor. Os textos publicados são de livre reprodução para fins não comerciais, desde que o autor e a fonte sejam citados. Os nomes e endereços de correio eletrônico serão usados exclusivamente para os propósitos da revista, não estando disponíveis para outros fins.
This work is licensed under a Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported License.