Extension project implications for teachers and child education children

Authors

  • Luciana Toaldo Gentilini Avila Universidade Federal do Rio Grande
  • Charles Costa Bandeira Universidade Federal do Rio Grande
  • Ketlyn de Oliveira Marques Universidade Federal do Rio Grande
  • Leonardo de Souza Rodrigues Universidade Federal do Rio Grande
  • Richard Valle Corrêa Universidade Federal do Rio Grande
  • Viviane Pereira Domingues Universidade Federal do Rio Grande

DOI:

https://doi.org/10.5007/1807-0221.2020v17n37p34

Abstract

This work aim was to analyse the extension project implications for the teachers training and in the learning and motor development of children.  Project participated were the coordinator, four Physical Education students, three Pedagogy students, 54 children and four generalist teachers. The project consisted of a pedagogical intervention with the Physical Education contents for Early Childhood Education classes. After two semesters of activities, the project was evaluated using three instruments: students written reflection, semi-structured interview with the teachers and discussions in the conversation circles at the project closing seminar. The collected data were analysed through content analysis, at which time three categories were created: student difficulties, student learning and teacher evaluation. From these results it is possible to observe the extension actions implications for the teachers training by allowing the approximation of the university's knowledge with that of the community.

Author Biographies

Luciana Toaldo Gentilini Avila, Universidade Federal do Rio Grande

 

Doutorado em Programa de Pós-Graduação em Educação pela Universidade Federal de Pelotas (2017).
Professora do curso de Licenciatura em Educação Física da Universidade Federal do Rio Grande.

Charles Costa Bandeira, Universidade Federal do Rio Grande

Licenciado em Educação Física pela Universidade Federal do Rio Grande.

Ketlyn de Oliveira Marques, Universidade Federal do Rio Grande

Estudante do curso de Pedagogia da Universidade Federal do Rio Grande.

Leonardo de Souza Rodrigues, Universidade Federal do Rio Grande

Estudante do curso de Licenciatura em Educação Física da Universidade Federal do Rio Grande.

Richard Valle Corrêa, Universidade Federal do Rio Grande

Estudante do curso de Licenciatura em Educação Física da Universidade Federal do Rio Grande.

Viviane Pereira Domingues, Universidade Federal do Rio Grande

Estudante do curso de Pedagogia da Universidade Federal do Rio Grande.

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Published

2020-12-17