Physics teachers’ discourses about the Science lab: heterogeneity and intertextuality
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2009v26n3p625Abstract
In this paper, based upon Ducrot’s, Maingueneau’s and Authier-
Revuz’s ideas about discursive heterogeneity, we discuss the
results of an investigation which identified relationships between
utterances by Science teachers and researchers in Science
education. Results suggest parallels between views expressed by
subjects from these two groups and discuss the role of teaching
experience, readings and interactions that take part in teacher
professional development in teachers’ conceptualizations of the
laboratory in Physics teaching.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >