Pedagogical possibilities from the perspective of an online education
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2015v32n1p157Abstract
The latest digital technologies have opened new perspectives on teaching and learning of science in general, and particularly in Physics. The emergence of virtual learning environments (VLE) expanded the possibilities and initiatives to the implementation of courses, classes, and activities based on the online context. Therefore, this article is set in this scenario. The instructional design as a contribution to the development of learning strategies in VLE is suggested. The results of the study aim to approach, in an integrative perspective, the guiding assumptions adopted in the face of technologies for Physics teaching, particularly supported by a virtual learning environment, and this, in turn, supports face to face classes. In this sense, the material resulting from this research seeks to establish multiple connections to the virtual space, and ensure linkage of each material with others from the same set, avoiding the establishment of a fragmented and decontextualized proposal of the discipline content.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >