Astronomy Teaching: a recreation of a didactic celestial sphere
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2015v32n1p223Abstract
Since the dawn of humanity, the events of the celestial sphere captivate people. However, in the classroom, the astronomical concepts are taught in a disorganized manner and exiled in science curricula, creating a disconnected reality in the teaching of Astronomy. This paper aims to describe different steps for the construction of a didactic celestial sphere (ECD), aiming to enrich the teaching-learning process with an instrumental resource that enables assimilation and contextualization of astronomical phenomena. Besides, the different possibilities for educational works like this are shown, exploring its great capacity of knowledge´s synthesis and the simulation of astronomical phenomena that interest everyday space-time facts.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >