Spectroscopy teaching in a historical-philosophical approach: the possibility of dialogue between the teaching of Physics and Chemistry
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2015v32n2p378Abstract
This study discusses the introduction of Modern Physics in High School considering a historical-philosophical approach. The historical-philosophical approach allows the teachers to discuss the political and socio-cultural context of science and show that the subjects studied at school are linked. Considering these aspects, the survey aims to answer the question: what are the issues from the spectroscopy teaching in a historical-philosophical approach that could complement the study of atomic model taught in Chemistry classes? In order to perform this survey, a didactic sequence for High School students was developed. Qualitative methodology was used to analyze the data collected. The analyses show that the spectroscopy teaching in Physics classes could raise important questions to the study of atomic model developed in chemistry classes.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >