Virtual thematic modules: an educational proposal for science education and the use of ICT
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2015v32n3p934Abstract
This article aims to present a pedagogical proposal to promote Inquiry-based Science Education (IBSE) through Virtual Thematic Modules (VTM). For the development of the proposal, we took into account four principles articulated with the information and communication technologies (ICT): 1) Science Content by Themes; 2) Use of repositories, learning objects and other digital resources; 3) IBSE; and 4) the role of the teacher and the use of digital technologies. Our idea is to provide a starting point for the construction and implementation of a didactic approach grounded in IBSE, and mediated by ICT for science learning. This pedagogical proposal, based on the principles of VTM, seeks to favor the arguments of the participants (written and oral) through the teacher's encouragement, especially during the hypothesis and interactions held with the digital resources.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >