The paradidactic book and teaching of Physics – a fable, scientific, and metaphorical analysis of Alice in Quantumland: An Allegory of Quantum Physics
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2016v33n3p1145Abstract
In this paper we present a fable, scientific and metaphorical analysis of the book Alice in Quantumland: An Allegory of Quantum Physics. The objective is to present, through the analysis, subsidies that address the teacher of high schools, how a paradidactic book can be used in the classroom for teaching concepts of quantum physics. The issue, though complex, is likely to be developed in an analogical and metaphorical perspective, in the fable, scientific, temporal and spatial level. The paradidactic book should be considered as a support material to the textbook complementing the activities that allow the development of the understanding of concepts not covered in a common sense approach.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >