Aspects of Vygotsky's theory in the measurement process of physical quantities at the university
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2016v33n3p822Abstract
We investigated the intentional use of scientific signs by university students in Physics teaching laboratory, by analyzing the resolution of simple statistical data processing tasks in a mechanical hypothetical experiment through a written survey. We interpret our results based on Vygotsky's Historical-Cultural Theory, describing the way in which auxiliary external stimuli can alter individual's behavior to report, compare, and combine experimental data. Our approach naturally allows us to describe how the signs associated with the experimental measurements are gradually incorporated by individuals through formal instruction in Higher Education.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >