Modeling cycles associated with the automation of experiments using Arduino: a proposal for continuing teacher training
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2018v35n2p634Abstract
This paper discusses the implementation of David Hestenes’ Modeling cycles associated with the automation of experimental activities with the prototyping platform Arduino. It looks beyond the methodologies related to technological elements, and above all, aims at a reflection upon the role of modeling in science and its limits of validity. This way, it starts from demands of teaching Physics and uses modeling as a methodological strategy with its inherent tools, and finally converges towards their own realities based on the contextualization and extrapolation of models. As an example of application, we present the report of an experience in an extension course at a university, intended for Physics teachers, which had preliminarily proved that the connection of use of technological tools and the stages of Modeling cycles was satisfactory.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >