The essential foundations of argumentation in science education: a study from the units, taxonomic elements and quality of the argument
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2018v35n3p1020Abstract
This study aims to understand the argumentative discussions established by children during the development of Inquiry-based Activities in Science Education (IBASE). For this, we elaborated two instruments of analysis of the argumentation. The first, called Taxonomical Elements of Scientific Argumentation (TESA), seeks to characterize the structure and progression of the argument and the second, called Quality of the Modified Argument, aims to rank the argument at different levels. To exemplify the use of these instruments, the children's and young people's argument was analyzed in a scientific workshop on "Flight of the Airplanes". As a result, the categories evidenced by TESAs cannot be thought of as isolated and autonomous units, but rather as a continuum of evolution, characterizing in discursive movements from the simplest to the most complex.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >