Body s cooling: the automatic data acquisition promoting conceptual discussions in the
Abstract
Automatic data acquisition hasn t been a common practice in Brazilian high schools Physics laboratory classes yet. The use of such devices seems to be useful to promote a meaningful learning as well as to motivate discussions about Physics Phenomena. In this article, we report a didactical experiment we have done using data acquisition on Thermal Physics with CBL (Calculator Based Laboratory) devices on regular classes in a Brazilian High School. By implementing this experience in those conditions, we hope to check its would-be use in this level of teaching. First of all, it is looked into the factors that act upon a body s cooling. After that, experiments are carried out using the water s cooling curve for the determination of the aluminum s specific heat and the fusion latent heat of the water.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >