The social marketing in social responsibility projects in the university

Authors

  • Marcus Vinicius de Oliveira Brasil Doutor em Administração-Programa de Pós-Graduação em Administração- PPGA-UNIFOR/Bolsista de pós-doutorado do PNPD/CAPES- Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior
  • Fabiana Pinto de Almeida Bizarria Programa de Pós-Graduação em Administração-PPGA-UNIFOR (doutoranda) Titulação: Mestre
  • Mônica Mota Tassigny Doutora em Educação. Professora Titular do Programa de Pós-Graduação em Administração de Empresas (PPGA/UNIFOR)
  • Randal Martins Pompeu Professor Adjunto do Programa de Pós-Graduação em Administração PPGA da Universidade de Fortaleza - UNIFOR Vice-Reitor de Extensão e Comunidade Universitária Universidade de Fortaleza - UNIFOR
  • Francisco Correia de Oliveira Doutor em Administração Warwick (England), Pós-Doutor (MIT/New Hampshire). Professor da Universidade Estadual do Ceará-UECE.

DOI:

https://doi.org/10.5007/1983-4535.2015v8n2p113

Abstract

This research seeks to answer the following question: how is the promotion of social marketing through the actions of social responsibility of an Educational Foundation? The general aim of this paper is to study how the actions of social responsibility in social projects of an Educational Foundation are linked to social marketing. It is established the assumption that the actions of social responsibility of  an Educational Foundation are related to social marketing. This research is a single case study, which are studied eight social projects. The selection criterion of the interviews was intentional. The technique used was content analysis and was also performed a bibliographic and documentary research. The results demonstrate that these projects promote social inclusion and common good in the fight for human rights, through values such as solidarity, environmental ethics and altruism, and involve family and humanized care. Social responsibility projects are guided by the practice of social marketing in the university.

Author Biographies

Marcus Vinicius de Oliveira Brasil, Doutor em Administração-Programa de Pós-Graduação em Administração- PPGA-UNIFOR/Bolsista de pós-doutorado do PNPD/CAPES- Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior

Prof. Adjunto- Curso de Administração

UNIVERSIDADE FEDERAL DO CARIRI-UFCA

Fabiana Pinto de Almeida Bizarria, Programa de Pós-Graduação em Administração-PPGA-UNIFOR (doutoranda) Titulação: Mestre

Programa de Pós-Graduação em Administração-PPGA-UNIFOR (doutoranda)

Titulação: Mestre

Mônica Mota Tassigny, Doutora em Educação. Professora Titular do Programa de Pós-Graduação em Administração de Empresas (PPGA/UNIFOR)

Doutora em Educação. Professora Titular do Programa de Pós-Graduação em Administração de Empresas (PPGA/UNIFOR)

Randal Martins Pompeu, Professor Adjunto do Programa de Pós-Graduação em Administração PPGA da Universidade de Fortaleza - UNIFOR Vice-Reitor de Extensão e Comunidade Universitária Universidade de Fortaleza - UNIFOR

Professor Adjunto do Programa de Pós-Graduação em Administração PPGA da Universidade de Fortaleza - UNIFOR

Vice-Reitor de Extensão e Comunidade Universitária

Universidade de Fortaleza - UNIFOR

Francisco Correia de Oliveira, Doutor em Administração Warwick (England), Pós-Doutor (MIT/New Hampshire). Professor da Universidade Estadual do Ceará-UECE.

Doutor em Administração Warwick (England), Pós-Doutor (MIT/New Hampshire), Professor da Universidade Estadual do Ceará-UECE.

Published

2015-05-13

Issue

Section

Artigos