Demographic attributes and the students´ satisfaction with their college

Authors

  • Andreia de Oliveira Santos Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais
  • Uajara Pessoa Araujo Programa de Pós-graduação em Administração do Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais
  • Italo Brener de Carvalho Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais
  • Caissa Veloso e Sousa Centro Universitário Unihorizontes
  • Lilian Bambirra de Assis Programa de Pós-graduação em Administração do Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais

DOI:

https://doi.org/10.5007/1983-4535.2017v10n3p272

Abstract

Manager of Private Higher Education Institution has pedagogical and marketing responsibilities, including meeting expectations of students, surrounding the learning. The project must attract and retain students who seek training to extend their employability in a cost-effective welcoming environment for such expectations. In Brazil, which already has official appraisal metric-quality end of the course, it is up to the manager to adopt own means to monitor the performance as to factors such as empathy, reliability and perceived responsiveness, affecting satisfaction (hence, the continued propensity) whose assignment is the order of the subject, but grouped, they may be related to demographic characteristics. In order to investigate the performance of these predictors conjectured on hiatus expectation-perception of service, equipped with survey derived from SERVQUAL about 289 students of Directors was applied, forming database subjected to multivariate analysis. Sex, Age, Income, Home school type (public or private) and Professional experience were not found to be significant to anticipate the satisfaction, forcing the manager to deal with differences in subjective perception, without the comfort of relying on classifiers schemes.

Author Biographies

Andreia de Oliveira Santos, Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais

Mestre em Administração, professora do Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais.

Uajara Pessoa Araujo, Programa de Pós-graduação em Administração do Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais

Doutor em Administração e Professor do Programa de Pós-graduação em Administração do Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais

Italo Brener de Carvalho, Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais

Mestre em Administração, professor do Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais.

Caissa Veloso e Sousa, Centro Universitário Unihorizontes

Doutora em Administração, professora da Faculdades Novos Horizontes

Lilian Bambirra de Assis, Programa de Pós-graduação em Administração do Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais

Doutora em Administração, professora do Programa de Pós-graduação em Administração do Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais

Published

2017-11-03

Issue

Section

Artigos