Empirical research: progressive method for developing leadership skills in students of Accounting Sciences

Authors

  • Rosigleide Reboli Cardoso Universidade Federal de Rondonia - UNIR
  • Rosana Reboli Cardoso Centro Universitário Luterano de Ji-Paraná - CEULJI/ULBRA
  • Ítalo de Paula Casemiro Universidade Federal de Rondonia - UNIR
  • Jose Moreira da Silva Neto Universidade Federal de Rondonia - UNIR
  • Aloir Pedruzzi Junior Universidade Federal de Rondonia - UNIR
  • Valdeson Amaro Lima Universidade Federal de Rondonia - UNIR

DOI:

https://doi.org/10.5007/1983-4535.2015v8n4p200

Abstract

The need to adjust the courses in Accounting to deliver to market professionals with leadership skills, able to meet the complexities posed by the organizations, guided this work we aimed to identify the contributions of the use of empirical research to develop leadership competency in Accounting course. This is a descriptive research procedures using case study and literature review, which was used as the sample students of the Accounting year 2014/01 enrolled in the Accounting discipline Situational Leadership Activity of UNITE. The survey results allow us to state that the method is presented as among the great alternative teaching methods available to teachers of humanities courses in Accounting, highlighting how their contributions, the ability to nurture the actual experience in the context of enable organizations and academics, the ability to critically evaluate the pros and cons of behaviors adopted when the professional practice that require skills of leaders.

Author Biographies

Rosigleide Reboli Cardoso, Universidade Federal de Rondonia - UNIR

Autor filiado a Universidade Federal de Rondonia, tendo sido este artigo aprovado como um dos 15 melhores do XIV Colóquio Iinternacional de Gestão Universitária.

Rosana Reboli Cardoso, Centro Universitário Luterano de Ji-Paraná - CEULJI/ULBRA

Autor filiado a Centro Universitário Luterano de Ji-Paraná, tendo sido este artigo aprovado como um dos 15 melhores do XIV Colóquio Iinternacional de Gestão Universitária.

Ítalo de Paula Casemiro, Universidade Federal de Rondonia - UNIR

Autor filiado a Universidade Federal de Rondonia, tendo sido este artigo aprovado como um dos 15 melhores do XIV Colóquio Iinternacional de Gestão Universitária.

Jose Moreira da Silva Neto, Universidade Federal de Rondonia - UNIR

Autor filiado a Universidade Federal de Rondonia, tendo sido este artigo aprovado como um dos 15 melhores do XIV Colóquio Iinternacional de Gestão Universitária.

Aloir Pedruzzi Junior, Universidade Federal de Rondonia - UNIR

Autor filiado a Universidade Federal de Rondonia, tendo sido este artigo aprovado como um dos 15 melhores do XIV Colóquio Iinternacional de Gestão Universitária.

Valdeson Amaro Lima, Universidade Federal de Rondonia - UNIR

Autor filiado a Universidade Federal de Rondonia, tendo sido este artigo aprovado como um dos 15 melhores do XIV Colóquio Iinternacional de Gestão Universitária.

Published

2015-12-15