SKILLS DEVELOPMENT ON ADMINISTRATION GRADUATION - STUDENTS PERCEPTION

Authors

  • Tereza Cristina Batista de Lima Universidade Federal do Ceará
  • Luis Eduardo Brandão Paiva Universidade Federal do Ceará
  • Liana Queiroga Correia Universidade Federal do Ceará
  • João Paulo Cavalcante de Aquino Universidade Federal do Ceará
  • João Felipe Barbosa Araripe Silva Universidade Federal do Ceará

DOI:

https://doi.org/10.5007/1983-4535.2016v9n3p45

Abstract

The success of organizations depends on the people who comprise it and their skills, acquired in part by training provided by institutions of higher education. Recognizing the importance of this topic, this article aims to analyze the professional skills acquired in the administration graduation in a Public University, under the vision of 195 students attending this course. To obtain the results, we applied a questionnaire to identify the profile of the student and the skills acquired through the course. The results show that the course offered assists in the development of professional skills, especially knowledge / cognitive and social skills.

Author Biographies

Tereza Cristina Batista de Lima, Universidade Federal do Ceará

Profa. Dra. Tereza Cristina Batista de Lima
Profa. Adjunta do Departamento de Administração e do Programa de Pós-Graduação em Administração e Controladoria da Universidade Federal do Ceará

Luis Eduardo Brandão Paiva, Universidade Federal do Ceará

Bolsista CNPQ do Programa Institucional de Bolsas de Iniciação Científica da Universidade Federal do Ceará

Liana Queiroga Correia, Universidade Federal do Ceará

Graduada em Administração pela Universidade Federal do Ceará

João Paulo Cavalcante de Aquino, Universidade Federal do Ceará

Bolsista do Programa Institucional de Bolsas de Iniciação Científica - UFC

João Felipe Barbosa Araripe Silva, Universidade Federal do Ceará

Mestre em Administração e Controladoria pelo Programa de Pós-Graduação em Administração e Controladoria da Universidade federal do Ceará

Published

2016-11-10

Issue

Section

Artigos