Journalism and mediation: conceptual construction in classroom
DOI:
https://doi.org/10.5007/1984-6924.2009v6n1p161Abstract
Intense theoretical discussions have taken part of the Journalism conception. Accordingly, their different definitions and social repercussions have required the evaluation of how this conceptual construction has been taken place inside the classroom. The aim of this study was to evaluate this process during their first academic year. The journalism conceptions described by different textbook authors and journalism students were evaluated through textbook search and questionnaire analysis, respectively. The results indicated a noteworthy variability of proposal concepts by the students; moreover, significant alterations could be observed during the period test. The obtained results allowed the corroboration of the significance of the evaluated textbooks in order to contribute to the student conception construction and the complexity of this process inside the classroom.Downloads
Published
Issue
Section
License
Ao encaminhar textos à revista Estudos em Jornalismo e Mídia, o autor estará cedendo integralmente seus direitos patrimoniais da obra à publicação, permanecendo detentor de seus direitos morais (autoria e identificação na obra), conforme estabelece a legislação específica. O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação. As ideias e opiniões expressas no artigo são de exclusiva responsabilidade do autor, não refletindo, necessariamente, as opiniões da revista. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes. A revista Estudos em Jornalismo e Mídia está sob a Licença Creative Commons