Pandemics and composting: making kin without innocence
DOI:
https://doi.org/10.1590/1806-9584-2021v29n276043Downloads
References
GANE, Nicholas; HARAWAY, Donna. “Se nós nunca fomos humanos, o que fazer?”. Ponto Urbe, 26, 2010. Disponível em https://journals.openedition.org/pontourbe/1635?lang=en#tocto1n1. Acesso em 10/07/2020.
HARAWAY, Donna. “O Humano numa Paisagem Pós-Humanista”. Revista Estudos Feministas, Florianópolis, v. 1, n. 2, p. 277-292, jan. 1993. Disponível em https://periodicos.ufsc.br/index.php/ref/article/view/16064. Acesso em 10/07/2020.
HARAWAY, Donna. “Saberes localizados: a questão da ciência para o feminismo e o privilégio da perspectiva parcial”. Cadernos Pagu (5), p. 7-41, 1995. Disponível em https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cadpagu/article/view/1773. Acesso em 10/07/2020.
HARAWAY, Donna. “Manifesto Ciborgue”. In: HARAWAY, Donna; KUNZRU, Hari; TADEU, Tomaz (Orgs.). Antropologia do ciborgue: As vertigens do pós-humano. Belo Horizonte: Autêntica, 2000. p. 33-117.
HARAWAY, Donna. “Gênero para um dicionário marxista: a política de uma palavra”. Cadernos Pagu. n. 22, p. 201-246, 2004. Disponível em https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cadpagu/article/view/8644638. Acesso em 10/07/2020.
HARAWAY, Donna. “Fragmentos: quanto como uma folha”. Mediações. Londrina, v. 20, n. 1, p. 48-68, jan.-jun., 2015. Disponível em http://www.uel.br/revistas/uel//index.php/mediacoes/article/view/23252. Acesso em 10/07/2020.
HARAWAY, Donna. “O Manifesto das espécies companheiras”. In: BRANDÃO, Izabel; CAVALCANTI, Ildney; COSTA, Claudia de Lima; LIMA, Ana Cecília. Traduções da Cultura: Perspectivas Críticas Feministas 1970-2010. Florianópolis: Editora Mulheres, 2017. p. 722-745.
HARAWAY, Donna; AZERÊDO, Sandra. “Companhias multiespécies nas naturezaculturas: uma conversa entre Donna Haraway e Sandra Azerêdo”. In: MACIEL, Maria Esther (Org.) Pensar/escrever o animal: ensaios de zoopoética e biopolítica. Florianópolis: EdUFSC, 2011. p. 389-417.
HARAWAY, Donna. Seguir con el problema. Generar parentesco en el Chthuluceno. Trad. de Helen Torres. Bilbao: Edición Consonni, 2019.
SHELLEY, Mary. O último homem. Trad. de Marcella Furtado. São Paulo: Landmark, 2007.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista Estudos Feministas
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Revista Estudos Feministas is under the Creative Commons International 4.0 Attribution License (CC BY 4.0), that allows sharing the work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
The license allows:
Sharing (copying and redistributing the material in any support or format) and/or adapting (remixing, transforming, and creating from the material) for any purpose, even if commercial.
The licensor cannot revoke these rights provided the terms of the license are respected. The terms are the following:
Attribution – you should give the appropriate credit, provide a link to the license and indicate if changes were made. This can be done in several ways without suggesting that the licensor has approved of the use.
Without additional restrictions – You cannot apply legal terms or technological measures that prevent others from doing something allowed by the license.