Investigating Dictionary Users’ Needs for Illustrative Examples: the Case of Chinese EFL Learners.
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xResumo
This article aims to investigate dictionary users’ needs for illustrative examples. A questionnaire was administered to 367 Chinese EFL learners. It was found that Chinese EFL learners use illustrative examples mainly in production and sometimes in reception. More than 60% of the subjects favor sentence examples over phrasal ones. According to them, the priority of exemplification should be given to verbs, phrasal verbs, polysemous words, ambiguous words and unmarked high-frequency vocabulary. Some of them made some valuable suggestions, such as control of unfamiliar words in illustrative examples and exemplification of derivatives. The findings in the questionnaire survey cast light on users’ needs for examples, and serve as reference for lexicographers.Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2006 Cadernos de Tradução
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional (CC BY) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro, com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista).