The Rosa Sensat teacher’s association: constructing networks of complicity in defense of childhood and the rights of children
DOI:
https://doi.org/10.5007/1518-2924.2022.e81104Abstract
The interview we present here was conducted with the teacher Rosa Ferrer, a member of the Board of Directors of the Rosa Sensat Teachers Association, of the editorial board of the journal “Infância Catalunha” and of the editorial staff and coordination of the journal “Infância Latinoamericana”. She is a specialist in early childhood education, and has worked in public institutions as a teacher of boys and girls from 0 to 6 years old and as an educator of families and professionals in the field of education. The interview focused on the trajectory of the Rosa Sensat Teachers Association and its commitment to democratic schools, which are focused on the construction of pedagogical practices and teacher education policies sustained by a defense and guarantee of the rights of children.
References
CORBELLA, Manel Risques. La Dictadura Franquista. Revista Reflexão e Ação, Santa Cruz do Sul, v. 23, n. 2, p. 170-197, jul./out., 2015. http://online.unisc.br/seer/index.php/reflex/index.
MATA i GARRIGA. La escuela de maestros Rosa Sensat de Barcelona. Perspectivas. Barcelona, v. XV, n. 1, p. 129-135,1985.
Downloads
Published
Issue
Section
License
As pessoas autoras cedem à revista Zero-a-Seis os direitos exclusivos de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY) 4.0 International. Esta licença permite que terceiros remixem, adaptem e criem a partir do trabalho publicado, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico.
As pessoas autoras têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em site pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico.
