The Rosa Sensat teacher’s association: constructing networks of complicity in defense of childhood and the rights of children
DOI:
https://doi.org/10.5007/1518-2924.2022.e81104Abstract
The interview we present here was conducted with the teacher Rosa Ferrer, a member of the Board of Directors of the Rosa Sensat Teachers Association, of the editorial board of the journal “Infância Catalunha” and of the editorial staff and coordination of the journal “Infância Latinoamericana”. She is a specialist in early childhood education, and has worked in public institutions as a teacher of boys and girls from 0 to 6 years old and as an educator of families and professionals in the field of education. The interview focused on the trajectory of the Rosa Sensat Teachers Association and its commitment to democratic schools, which are focused on the construction of pedagogical practices and teacher education policies sustained by a defense and guarantee of the rights of children.
References
CORBELLA, Manel Risques. La Dictadura Franquista. Revista Reflexão e Ação, Santa Cruz do Sul, v. 23, n. 2, p. 170-197, jul./out., 2015. http://online.unisc.br/seer/index.php/reflex/index.
MATA i GARRIGA. La escuela de maestros Rosa Sensat de Barcelona. Perspectivas. Barcelona, v. XV, n. 1, p. 129-135,1985.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os direitos autorais referentes aos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.