What are we but a chance to be? - The contribution of sociology, history, psychology, anthropology and pedagogy for the delimitation and affirmation of the specificity of Education Child
DOI:
https://doi.org/10.5007/1980-4512.2009n19p1Abstract
The purpose of this article, as it still seems a bit strange, it analyze the contributions of different areas of knowledge for understanding the specificities of Child Rearing. Analyzing texts studied in the core disciplines of early childhood education, make a brief discussion about the concepts of child and childhood, based on authors such as Philippe Aries, Manuel Jacinto Sarmento, Ângela Nunes, Solange Jobim e Souza, Josefina Hurtado and Eloísa Rocha. These authors help me (ra) ma think the child and the child and me. Now here the grass in front of a computer keyboard, trying to get them from any kind of "box" or "drawer".Downloads
Published
2009-07-22
Issue
Section
Article
License
Os direitos autorais referentes aos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.