PORTINARI OF PLAYING IN THE DIALOGUE POSSIBLE BETWEEN PHYSICAL EDUCATION AND ARTS IN CHILDHOOD
DOI:
https://doi.org/10.5007/1980-4512.2009n20p47Abstract
This paper seeks to give visibility to educational practice developed in CMEI Denizart Santos (DS) in 2009, led by facilitators. The proposed "child's play in Cândido Portinari" was accepted as a possibility of tangency of practices and an effective construction / consolidation of knowledge by children. Before the learning environment and walking interventions, the spaces of CMEI adaptations required routine and a shared practice among drivers. The educators assume a key role in creating such environment, acting as facilitators. The aim is to develop an intervention playful, but committed to ethical and professional principles marked by official documents and scholars of childhood.Downloads
Published
2009-12-16
Issue
Section
Reports
License
Os direitos autorais referentes aos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.