PORTINARI OF PLAYING IN THE DIALOGUE POSSIBLE BETWEEN PHYSICAL EDUCATION AND ARTS IN CHILDHOOD

Authors

  • Alexandre Freitas Marchiori PMV
  • Eucymara Guimarães do Amaral Prefeitura Municipal de Vitória
  • Giovana Barbosa da Silva Prefeitura Municipal de Vitória

DOI:

https://doi.org/10.5007/1980-4512.2009n20p47

Abstract

This paper seeks to give visibility to educational practice developed in CMEI Denizart Santos (DS) in 2009, led by facilitators. The proposed "child's play in Cândido Portinari" was accepted as a possibility of tangency of practices and an effective construction / consolidation of knowledge by children. Before the learning environment and walking interventions, the spaces of CMEI adaptations required routine and a shared practice among drivers. The educators assume a key role in creating such environment, acting as facilitators. The aim is to develop an intervention playful, but committed to ethical and professional principles marked by official documents and scholars of childhood.

Author Biographies

Alexandre Freitas Marchiori, PMV

Professor da Rede Municipal de Vitória desde 2007, função Dinamizador de Educação Física na Educação Infantil e atua como Professor Tutor do Curso de Educação Física PROLICEN - UFES. Especialista em Gestão Escolar pela UGF.

Eucymara Guimarães do Amaral, Prefeitura Municipal de Vitória

Professora da Rede Municipal de Vitória desde 2007, assumindo a função de Dinamizador de Artes na Educação Infantil. Especialista em Arte-educação pela UNICIDADE, Planejamento educacional pela Salgado de Oliveira.

Giovana Barbosa da Silva, Prefeitura Municipal de Vitória

Professora da Rede Municipal de Vitória desde 2006, função de Dinamizador de Educação Física na Educação Infantil e atua como Professor Tutor do Curso de Educação Física PROLICEN - UFES. Especialização em Educação Especial pela UNICIDADE.

Published

2009-12-16