"I was without speech to start to speak with the popular childhoods from my own experience as teacher and as researcher”: a eye about the latin-americans childhoods
DOI:
https://doi.org/10.5007/1980-4512.2019v21n40p439Abstract
The interview presented here was conducted wich Dr. Patrícia Redondo, professor at the Faculty of Humanities and Educational Sciences, National University of La Plata and principal investigator of the Education Department of FLACSO-Argentina, more specifically in the postgraduate course in Initial and Early Childhood Education. Patrícia Redondo is a researcher engaged in the right to children living in contexts of poverty and vulnerability. The interview focuses on questions about Latin American childhoods, thematizing social and racial inequalities, and approaches current theoretical and methodological perspectives for research with Latino-American children. In addition, it discusses possible ways to think about research with children in the current political context of retrogressions in the field of rights in Latin America.
References
REDONDO, Patrícia. Infancia(s) Latino-americanas(s), entre lo social y lo educativo. Espacios em blanco. Serie indagaciones ,vol.25 no.1, ene./jun. 2015.
Downloads
Published
Issue
Section
License
As pessoas autoras cedem à revista Zero-a-Seis os direitos exclusivos de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY) 4.0 International. Esta licença permite que terceiros remixem, adaptem e criem a partir do trabalho publicado, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico.
As pessoas autoras têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em site pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico.