"I was without speech to start to speak with the popular childhoods from my own experience as teacher and as researcher”: a eye about the latin-americans childhoods
DOI:
https://doi.org/10.5007/1980-4512.2019v21n40p439Abstract
The interview presented here was conducted wich Dr. Patrícia Redondo, professor at the Faculty of Humanities and Educational Sciences, National University of La Plata and principal investigator of the Education Department of FLACSO-Argentina, more specifically in the postgraduate course in Initial and Early Childhood Education. Patrícia Redondo is a researcher engaged in the right to children living in contexts of poverty and vulnerability. The interview focuses on questions about Latin American childhoods, thematizing social and racial inequalities, and approaches current theoretical and methodological perspectives for research with Latino-American children. In addition, it discusses possible ways to think about research with children in the current political context of retrogressions in the field of rights in Latin America.
References
REDONDO, Patrícia. Infancia(s) Latino-americanas(s), entre lo social y lo educativo. Espacios em blanco. Serie indagaciones ,vol.25 no.1, ene./jun. 2015.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os direitos autorais referentes aos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.