Labor rights and remote work in early childhood education during the pandemic: research results

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5007/1980-4512.2020v22nespp1478

Keywords:

Estudos da Tradução, James Joyce

Abstract

This text presents the transcript of the live “Labor rights and remote work in early childhood education during the pandemic: research results”, organized by Anped Working Group 07 - Education of Children from 0 to 6 years old as part of the “Anped Presente in Quarantine”. The data presented are part of the report “Survey with unions, associations, movements and other entities that represent workers from institutions that offer early childhood education”, the result of a survey carried out by ANPEd-GT07 in conjunction with the Inter-Forum Movement for Early Childhood Education Brazil (MIEIB). The study aimed to know, in the context of the Covid-19 pandemic, the perception of union leaders in education about remote work and the labor rights of teachers of Early Childhood Education, as well as the guidelines and actions developed by the referred entities that represent Early Childhood Education professionals.

Author Biographies

Ângela Scalabrin Coutinho, Universidade Federal do Paraná

Departamento de Teoria e Prática de Ensino, área de Prática Pedagógica e sub-área da Educação Infantil

Porgrama de Pós-graduação em Educação, linha Educação: diversidade, diferença e desigualdade social

Edna Lopes, Sindicato dos trabalhadores da Educação em Alagoas SINTEAL

Professora especialista da Educação Básica pública de Alagoas e Assessora técnica do Conselho Municipal de Educação de Maceió. É dirigente sindical do SINTEAL (sindicato dos trabalhadores e trabalhadoras da Educação em Alagoas), membro do comitê Estadual do Fórum Alagoano de Defesa da Educação Infantil (FADEDI/Mieib), do comitê Alagoas da Campanha Nacional pelo Direito à Educação e Conselheira do Conselho Estadual de Educação de Alagoas

Lívia Fraga Vieira, Universidade Federal de Minas Gerais

Docente da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Minas Gerais. Doutora em Educação pela Université René Descartes (Paris 5), França. Estuda políticas educacionais e trabalho docente na Educação Básica, em especial na Educação Infantil. É vice-coordenadora do Gestrado (Grupo de Estudos sobre Política Educacional e Trabalho Docente.

Patrícia Trópia, Universidade Federal de Uberlândia

Docente do Instituto de Ciências Sociais da Universidade Federal de Uberlândia. Doutora em Ciências Sociais pela Unicamp, realizou estágio sênior na Université Lumière Lyon II, na França. Estuda sindicalismo e classes médias. Preside a Associação Brasileira de Estudos do Trabalho - ABET- e integra a Rede de Monitoramento da reforma trabalhista - Remir.

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Published

2020-12-28