Gender and School: for other educational practices
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
The studies of gender sought to show that the cultural references are sexually produced through symbols, games of significance and power relations of kinship, and economic policies. "The relations of gender are a cultural and social construction and as such represent a continuous process and batch production of seats and powers of men and women in every culture and society" (OLIVEIRA, 1999, p.70). So, to paraphrase LOURO (2003), the discussion on gender aims to contribute to the fight against authoritarian relations, questioned the rigidity of the standards of conduct established for men and women and ways to sharpen the transformation of the paradigms established around the relationship men / women in society. These discussions allow rethink our social participation, either at school or in our emotional relationships, establishing new relations between the subjectivity of others and ours, respecting the similarities and differences, but above all, proposing dialogue with these differences.Downloads
Published
2007-12-05
Issue
Section
Article
License
Os direitos autorais referentes aos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.