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Authors

DOI:

https://doi.org/10.5007/1980-4512.2021.e79156

Abstract

The role of children in international migratory flows is the motto of the discussions in the present International Migration and Childhood Dossier, from the magazine Zero-a-Seis of the Center for Studies and Research on Education in Young Children - NUPEIN / CED / UFSC. The Dossier aims to expand the field of childhood studies, to offer access to studies that can serve as a reference for other research and public policies, as well as to expand the literature concerning an education for ethnic-racial relations. In this sense, we consider that there is a under-representation and / or invisibility of conceptions of childhood and children in the experiences of international mobility and displacement in Brazilian academic literature. We seek to expand the literature on the importance of human rights to be ensured for all children

Author Biographies

Flávio Santiago, Universidade de São Paulo

Pedagogo (UFSCAR, 2011), licenciando em Geografia (FU), especialista em Administração Escolar, Supervisão e Orientação (UNIMAIS, 2021), mestre em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (2014) e doutor em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (2019), durante o doutoramento realizou estágio na Università degli Studi di Milano- Bicocca. Atualmente é pós-doutorando da Universidade de São Paulo junto ao Departamento de Metodologia do Ensino e Educação Comparada da Faculdade de Educação - USP. Atualmente também é tutor a distância do Instituto Federal de Pernambuco, no curso de pós-graduação lato sensu em Docência para Educação Profissional e Tecnológica. Pesquisa sobre: pedagogia da infância, relações raciais e de gênero, migrações internacionais e educação das relações étnico-raciais na educação básica.

Katia Cristina Norões, Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul

Doutorado em Educação. Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul. Campus Paranaíba, Brasil. Universidade Federal do ABC. Pesquisadora no Grupo de estudos e pesquisas. em Políticas Públicas, Educação e Sociedade (GPPES -UNICAMP)

References

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Published

2021-03-12