Discourse analysis and language teaching
Resumo
Like other branches of linguistics language teaching has, until recently, been concerned with grammatical rather than communicative competence. Wilkins observes that although there have been major changes in the methodology of language teaching over the years the underlying principle has remained the same: 'it has been assumed that units of learning should be defined in grammatical terms, although the precise sequence in which they occurred would be influenced by pedagogic considerations,' (1972b). Further he suggests that even those courses which encourage dialogue and improvised drama are structured grammatically and the 'situations that are created are pedagogic, bearing little resemblance to natural language use'.Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 1984 Malcolm Coulthard
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A revista Ilha do Desterro publica artigos e resenhas inéditos, referentes as áreas de Inglês, Literaturas em Língua Inglesa e Estudos Culturais. Publica volumes mistos e/ou temáticos, com artigos e resenhas em inglês e português.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.