Quality; Research of method; Consumer of satisfaction

Authors

  • Altamir da Silva Souza FURG - Rio Grande - RS
  • Cassiano Paes da Silva FURG - Rio Grande - RS
  • Marcio Silva Rodrigues UFSC - Florianópolis - SC

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

The customers' evaluation is an indicator used by the concerned organizations with the quality services. Starting from a research of evaluation of the quality services of a company of public cleaning, accomplished the denizen close to, we decided to elaborate this paper to present the found results and a critical analysis of the methodology used by the company. The research outcomes indicate a positive evaluation of the services. However, some changes are suggested on the adopted procedures.

Author Biographies

Altamir da Silva Souza, FURG - Rio Grande - RS

Possui graduação em Ciências Contábeis pela Fundação Universidade Federal do Rio Grande (1986), mestrado em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1991) e doutorado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (2005). Atualmente é professor adjunto IV da Fundação Universidade Federal do Rio Grande.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Cassiano Paes da Silva, FURG - Rio Grande - RS

Possui graduação em Administração pelo Fundação Universidade Federal do Rio Grande (2005) . Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Marketing.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Marcio Silva Rodrigues, UFSC - Florianópolis - SC

Possui graduação em Administração Habilitação em Empresas pela Fundação Universidade Federal do Rio Grande (2003) e mestrado em Administração pela Universidade Federal de Santa Catarina (2006). Atualmente é Doutorando do Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Federal de Santa Catarina, professor assistente da Faculdade Atlântico Sul e membro do Observatório da Realidade Organizacional (UFSC/EBAPE/UFPE).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2004-01-01

How to Cite

Souza, A. da S., Silva, C. P. da, & Rodrigues, M. S. (2004). Quality; Research of method; Consumer of satisfaction. Revista De Ciências Da Administração, 6(12), 57–68. https://doi.org/10.5007/%x

Issue

Section

Articles